Nareszcie przyszedł ten upragniony przez Was moment. On się oświadczył, ona powiedziała „tak” – zaczynacie planowanie wspólnej drogi od organizacji wesela. Nie jest to jednak tak proste, jak by się mogło wydawać. Z jednej strony możecie nie mieć czasu, by ogarnąć wszystkie tematy. Z drugiej nie macie też wiedzy, a każdy research jest czasochłonny. Być może mieszkacie za granicą, a chcecie zorganizować wesele w Polsce. Niezależnie od tego, jaki jest powód, dla którego decydujecie się na zatrudnienie konsultanta ślubnego, pojawia się pytanie: Ile kosztuje wesele z wedding plannerem?
Wiele par młodych, które przychodzą do nas na konsultację, zastanawia się, czy rzeczywiście wedding planner jest im potrzebny. Niby to nic wielkiego zarezerwować salę, znaleźć zespół, ustalić menu, czy zatrudnić fotografa. Kiedy jednak przychodzi co do czego, okazuje się, że wymarzona sala jest już zajęta, fotograf ma zabukowane terminy na 2 lata do przodu, a zespół właśnie zrezygnował. I wtedy zaczynają się schody.Kiedy para powinna zastanowić się nad zatrudnieniem wedding plannera?
Tak naprawdę usługa wedding plannera jest dla par, które nie chcą samodzielnie angażować się w sprawy organizacyjne, a bardzo chciałyby celebrować ten dzień i mieć pewność, że wszystko będzie, jak należy. To usługa dla par, które nie boją się zaufać profesjonaliście i powierzyć wszystkich (lub części) spraw w jego ręce. To nieprawda, że usługa konsultanta ślubnego jest tylko dla bogatych. Paradoksalnie, zatrudniając specjalistę, możecie całkiem sporo zaoszczędzić, o czym opowiem w dalszej części wpisu. Jeśli więc marzycie o tym, by mieć bajkowe wesele, zorganizowane bez stresu, jeśli chcecie cieszyć się nim wraz z najbliższymi, powierzcie organizację uroczystości wedding plannerowi.W czym może pomóc konsultant ślubny?
Zacznijmy więc od tego, w czym tak naprawdę może Wam pomóc konsultant ślubny. Praca nad jednym weselem to setki godzin spotkań z podwykonawcami, telefony, maile, planowanie, organizacja. Dobra wiadomość jest taka, że zatrudniając specjalistę, nie robicie tego sami. To właśnie wedding planner wyszukuje dla Was odpowiednie lokalizacje, sprawdza dostępność terminów, bukuje miejsce w kalendarzu podwykonawców, prowadzi ustalenia z managerem sali, negocjuje umowy, doradza. Aspekt doradczy również jest nie do przecenienia, ponieważ konsultanci ślubni obracają się w tej branży cały czas. Są na bieżąco z trendami i ze ślubnym savoir-vivre, potrafią nie tylko profesjonalnie doradzić, ale też być arbitrem w kwestiach spornych pomiędzy młodymi czy ich rodzinami. Dodatkowo wedding plannerzy dbają o budżety ślubne, pilnują tego, by nie przekroczyć założonej sumy przeznaczonej na wesele, i potrafią wskazać ewentualne elementy, na których można zaoszczędzić.Ile kosztuje organizacja wesela z konsultantem ślubnym?
Nadszedł czas na twarde dane 🙂 Pewnie jednak nie zaskoczy Was, jeśli napiszę, że koszt usługi wedding plannera zależy od wielu czynników. Pierwszym z nich jest zakres obowiązków i oczekiwania klientów. By określić podstawowe założenia, prosimy zawsze o wypełnienie formularza ślubnego, w którym pary określają, co chciałyby nam oddelegować. Różnice w cenie usług mogą być naprawdę spore. Opracowanie stylizacji uroczystości (dekoracja sali weselnej, kościoła czy miejsca ceremonii) będzie się znacznie różniła cenowo od kompleksowej organizacji i koordynacji ślubu oraz wesela. Jest to zupełnie naturalne. Wraz z ilością rzeczy, które mamy dla naszych par załatwić, wzrasta też cena za obsługę. Drugim czynnikiem, który może mieć wpływ na wycenę pracy wedding plannera, jest czas potrzebny na organizację ślubu i wesela. Kompleksowe przygotowanie uroczystości to dziesiątki godzin pracy. Jest różnica, czy mamy na organizację 2 miesiące, czy np. 1,5 roku 🙂 Nie ukrywamy jednak, że lubimy organizować wesela z rocznym i krótszym wyprzedzeniem. Obecnie nie przyjmujemy jeszcze zapisów na rok 2020. W branży nazywają nas nawet specjalistami od wesel last minute 🙂Miejsce organizacji wesela również ma znaczenie
Przygotowując uroczystość, potrzebujemy nawet kilku wizyt w miejscu wesela. Dojazdy, czas w drodze, konieczność rezerwacji noclegów – to często dodatkowe koszty. Jednak warto je ponieść, ponieważ... dzięki zatrudnieniu konsultanta ślubnego można sporo oszczędzić. I teraz pojawia się pytanie, jak można oszczędzić, skoro trzeba zapłacić za usługę? 🙂- Wedding Planner zna Wasz budżet. Wie, ile zdecydowaliście się przeznaczyć na organizację i zrobi wszystko, by się w tej kwocie zmieścić. Organizując wesele samodzielnie, często pary dokładają kilkaset złotych to tu, to tam, nie zauważając nawet, że szybko robi się z tego całkiem niezła sumka.
- Wedding planner zna branżę – wie, ile co kosztuje i nie da się naciągnąć. Jest przy tym mistrzem w negocjowaniu ceny, a dodatkowo bardzo często ma wypracowane całkiem niezłe rabaty u podwykonawców.
- Wedding planner umie doradzić. Jeśli powiecie, że trzeba zaoszczędzić na tym czy tamtym, zaproponuje rozsądne rozwiązanie tak, by zmieścić się w założonym budżecie.
Dodaj komentarz